Kuzey kutbunun hep üstündesin, pusulam seni gösterir her zaman. Hey ya hey ya heya hey, o hey. Ağaçlar Kuleli Şatolara dönüşür.

1 Kasım 2012 Perşembe

Aç Tırtıl kalem çantası :)

Bir gün tarlada küçük bir tırtıl yürürken, yiyecek bir şey bulamamış ve girmiş bir dolma biberin içine. Hasat zamanı o biber, çıkmış olduğu yolculuk sonunda kendini bir manav tezgahında bulmuş:) Manavda sergilenmiş güzel biberleri gören Kartanesi : 'Ne güzel dolmalık biberler!!' diye düşünmüş ve akşam yemeği için bir kilo dolmalık biber almış:)) Biberler evde bir güzel yıkanmış, dolmanın harcı hazırlanmış ve sıra biberlerin şapkasını çıkarmaya gelmiş...birinci biber'in tepesi kesilmiş, 2.'nin, 3.'nün derken..bir de ne görsün Kartanesi..'Aaa TIRTIL!' Küçük, yeşil, sevimli bir tırtıl dolmalık biberin içine yuva yapmış:) Kartanesi'nin çocukları da büyük bir ilgi göstermiş tırtıl'a ve onu hemen korumaya almışlar. Büyük bir fanus'un içine toprak yerleştirmişler, elma, salata yaprağı, ve dal parçalarıyla bizim küçük tırtıl'a güzel bir ev yapmışlar. Tırtıl evine girer girmez, sevindiğinden mi bilinmez, cam fanus'un içinde 4 defa tur atmış:) Ertesi gün salata yaprağının altına saklanmış, 3. gün pek bir hareketlenme görülmemiş bizim küçük tırtılda...ve 4. gün...tırtılımız toprağın altına girmiş ve kozalanmış! 1 hafta geçti hala kozasında:)...küçük tırtıl seni bekliyoruz:)




fotoğrafını çeker çekmez, tekrar toprakla üstünü örttüm:)



Bu güzel kelebek 1 aylık Fethiye tatilimizden hatıra...geçen sene Yavuz'un çiçek sulama
kabından çıkıverdi:)) ne zaman girmiş oraya, kozalamış ve kelebek olmuş anlamadım gitti:)

                                                        


Aç Tırtıl - Eric Carle

Konumuz tırtıl olunca, Aç Tırtılı işlemeden olmaz diye düşündüm...(Yavuz hala Anaokuluna gitmek istemiyor, peşimden ayrılmıyor! Ve hala bebek bezi kullanıyor:( Sayıları çalıştırıyorum, çizgi çalışmaları yapıyoruz, etkinlikler, faaliyetler...abilerine yardımcı oluyorum, ödevlerini kontrol ediyorum...ve yoruluyorum:D )

Dün gece Yavuzuma Aç Tırtıl'ın kalem çantasını yapıverdim:)
Kullanılan malzemeler: kot kumaş (eski pantalon), beyaz kumaş parçası, faber castell kumaş boyaları, fermuar, dikiş makinası



                                                 kumaş boyama inanılmaz zevkliymiş:))

                                             
                                                         Tırtılı kumaş yapıştırıcısıyla yapıştırdım:)








                                     Kalem çantamız da bitti:) şimdi sırada...bu varmış:



Yavuz'un en sevdiği kitap
Atakan televizyon seyretmek istiyor
Yer kapladığı için büyük kartonlarla çalışmayı sevmiyorum...aslında bu bir bahane...gerçeği itiraf edeyim..dejavu yaşıyorum!!! Dinçer'e kartondan ev yapmıştım, Polat'a da yapmıştım.....tamam Yavuzum, kartondan evini hazır bil:)



                                                                        Sevgiyle kalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder